Програма гуртка
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
З ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
«ЦІКАВА ІНФОРМАТИКА»
(початковий та основний рівні)
Один рік навчання
«Схвалено науково-методичною комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №2 від 29.06.2017) (лист ІМЗО від 18.07.2017 № 21.1/12-Г-403)
Шугаєвська Л. В. – вчитель інформатики, вчитель-методист, вища кваліфікаційна категорія, керівник гуртка «Основи програмування» Технічного ліцею Шевченківського району м. Києва.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Одне з актуальних завдань сучасного закладу освіти — пошук оптимальних шляхів зацікавлення вихованців (учнів, слухачів) навчанням, спонукання до творчості, виховання дитини як життєво й соціально компетентної особистості, здатної застосовувати здобуті знання. Одним із провідних шляхів реалізації цих завдань є застосування нових освітніх технологій, та вміле використання їх можливостей у освітній діяльності. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) змінює весь процесс навчання. Це стимулює вихованця (учня, слухача) до оволодіння та активного засвоєння нових знань. Педагог лише мотивує, допомагає, підтримує, керує процессом навчання. У своїй діяльності він має навчити дітей сприймати ІКТ та допомагати у створенні нових власних дидактичних матеріалів, які спонукають до підвищення якості навчальних і розвивальних навичок у дітей, розширюють їх кругозір, допомагають отримати і засвоїти більше інформації, ніж просто перегляд готової інформації. Навчальна програма «Цікава інформатика» передбачає реалізацію у гуртку науково-технічного напряму інформаційно-технічного профілю позашкільних, загальноосвітніх та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації та орієнтована на навчання дітей віком від 12 до 16 років. При підготовці програми були враховані основні положення чинного законодавства в галузі позашкільної освіти. В основу програми покладено положення компетентісного та діяльнісного підходів та основні вимоги державного стандарту базової і повної середньої освіти (освітня галузь – «Інформатика»). Мета програми: формування базових компетентостей особистості засобами інформатики. Основними завданнями програми є: формування знань про види та елементи нестандартних задач; закріплення технологічних навичок оперування різними програмними засобами при створенні цікавих задач; розвиток логічного мислення та творчих здібностей вихованців. Навчальна програма передбачає
2 роки навчання за початковим та основним рівнями навчання (для загальноосвітніх навчальних закладів): 72 год (2 год/тиждень); 1 рік навчання за основним рівнем (для позашкільних навчальних закладів): 144 год (4 години/тиждень). Загальними принципами організації навчально-виховного процесу є: науковість, синтез інтелектуальної і практичної діяльності, індивідуальний підхід, послідовність і поступовість викладення матеріалу. Основною формою проведення занять є групова. Заняття у гуртку потребують мінімально необхідного рівня знань та технологічних умінь, які отримують діти при опанування шкільного курсу інформатики за новою програмою для 5-9 класів. – Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5-9 класи» (автори Жалдак М. І., Морзе Н. В., Ломаковська Г. В., Проценко Г. О., Ривкінд Й. Я., Шакотько В. В.).
Зміст програми першого року навчання передбачає початкове ознайомлення з різними видами нестандартних цікавих задач та створення простих задач із використанням різних прикладних програм. Зміст програми другого року навчання визначає діяльність гуртка, орієнтовану на більш глибоке засвоєння можливостей сучасних програмних засобів для створення нестандартних задач підвищеної складності (інтерактивних кросвордів, вікторин, тестів). Завдання, які вирішують вихованці під час роботи, передбачають міжпредметні зв‘язки. Розроблені вихованцями проекти можуть знайти своє застосування на предметних КВК та тематичних вечорах, у факультативній роботі, де автори можуть виступати в ролі ведучих або консультантів. Практична робота виконується вихованцями як індивідуально, так і у групах, відповідно до обраної керівником гуртка методики, і передбачає виконання конкретного однакового для всіх завдання. Методи навчання – словесні, наочні, практичні, робота з друкованими джерелами, відео-методи, які сприяють створенню позитивного емоційного клімату і формуванню стійкого інтересу до пропонованого виду занять . Знання та вміння контролюються протягом усього періоду навчання, через вербальну оцінку рівня виконання практичних і самостійних завдань, запланованих відповідно до програми, а також під час участі гуртківців у різноманітних масових заходах. Основною формою контролю ефективності навчання є захист вихованцями власних проектів. Теми та розподіл годин навчально-тематичного плану вказано орієнтовно. За необхідності, в установленому порядку, керівник гуртка може внести зміни до кількості годин у межах кожної змістової теми. Враховуючи інтереси вихованців, їх кількість у групі, стан матеріально-технічного забезпечення, керівник гуртка може змінювати кількість теоретичних і практичних занять (залежно від того, як швидко та якісно вихованці набувають практичних навичок), враховуючи обсяг часу, що передбачений типовими навчальними планами.
Коментарі
Дописати коментар